מידע לנרשמים לבחינת מתא"ם

דיווח הציונים

דיווח ציונים למוסדות הלימוד

מוסדות הלימוד מטפלים במועמדיהם על סמך הציונים שהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה מעביר להם במישרין. לכל מוסד שיקול דעת בלעדי בנוגע למשקלם של ציוני מתא"ם בתהליך הקבלה ללימודים לתואר מתקדם בפסיכולוגיה או למגמה כלשהי בפסיכולוגיה.

אלא אם ביקשתם אחרת במהלך ההרשמה לבחינה, בתוך 45 יום ממועד הבחינה יועברו ציוניכם לכל המוסדות המציעים לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה, הרשומים כאן. מאל"ו לא יעביר את ציוני הבחינה לשום מוסד שאינו מופיע ברשימה. כל המוסדות הנוגעים בדבר התחייבו להשתמש בציונים אך ורק לצורך קבלה ללימודים אצלם.

דיווח ציונים לנבחנים

בתוך 45 יום ממועד הבחינה, סמוך למועד העברת הציונים למוסדות הלימוד, תוכלו לברר את ציוניכם באזור האישי באתר מאל"ו לפי פרטים אישיים מזהים: מספר תעודת זהות או דרכון זר (שבאמצעותו נרשמתם לבחינה) וסיסמתכם האישית. כמו כן יישלחו ציוניכם לכתובת הדואר האלקטרוני שלכם. אם התנגדתם לכך בטופס ההרשמה, יישלחו הציונים לביתכם בדואר ישראל.

לפני פנייה למאל"ו הנוגעת להעברת הציונים, שימו לב לנקודות הבאות:

  • בכל מועד מחשבים את הציונים לכל הנבחנים יחד, ואי אפשר להקדים ולחשב את ציוניו של נבחן יחיד.
  • מאל"ו אינו מעביר ציונים לנבחנים בטלפון.
  • בקשה של נבחן למשלוח עותק נוסף של הציונים בדואר ישראל שתתקבל בתוך שלושה חודשים מיום הבחינה תהיה פטורה מתשלום.

בקשה לשינוי בדיווח הציונים

לאחר ההרשמה לבחינה תוכלו לבקש להעביר את ציוניכם למוסדות לימוד נוספים על המוסדות שציינתם בטופס ההרשמה, להתנגד להעברתם למוסד זה או אחר או לבחור שלא לקבלם בדואר האלקטרוני. בקשות אלו מומלץ לבצע באזור האישי באתר מאל"ו. כמו כן, אפשר לבקש זאת בהודעה בדואר אלקטרוני למדור ציונים במאל"ו. בקשה מסוג זה פטורה מתשלום. באחריותכם לוודא קבלת אישור רשמי בכתב בדבר קליטת הבקשה ממדור ציונים.

בקשה לבדיקה חוזרת של חוברת הבחינה

המרכז מאפשר בדיקה חוזרת של חוברת הבחינה. בבדיקה החוזרת לא נעשית הערכה חוזרת של השאלות הפתוחות, אלא נבדק דיוק הקליטה של נתוני ההערכה.

הליך זה כרוך בתשלום דמי טיפול, אבל אם בעקבות הבדיקה החוזרת יתברר שאכן אירעה טעות, יוחזרו לנבחן דמי הטיפול. מניסיוננו הסיכוי למצוא טעות נמוך ביותר.

תוכלו לבקש בדיקה חוזרת של חוברת הבחינה באזור האישי באתר מאל"ו. כמו כן, אפשר לבקש זאת בהודעה בדואר אלקטרוני למדור ציונים במאל"ו. בקשה כזו אפשר להגיש עד שלושה חודשים מיום הבחינה. את תוצאות הבדיקה החוזרת ישלח מאל"ו לנבחן בתוך שבעה ימי עבודה מקבלת הבקשה ותשלום דמי הטיפול.

השגות על מהלך הבחינה

השגות על מהלך הבחינה יש להפנות בכתב אל המדור לפניות הציבור בתוך שבוע מיום הבחינה באמצעות דף פניות ובירורים באתר מאל"ו, בפקס או בדואר. פנייה לאחר מועד זה לא תתקבל, בין השאר בשל הקושי הכרוך בבדיקת מהלך בחינה שלא בסמוך למועדה.

בכל פנייה למאל"ו בעניין זה אנא ציינו את שמכם, את מספר תעודת הזהות או הדרכון הזר שלכם שבאמצעותו נרשמתם לבחינה, את סוג הבחינה ואת תאריך הבחינה.

הזמנה לבחינה חוזרת

בעת חישוב הציונים מאל"ו עורך בדיקות שגרתיות שמטרתן להבטיח כי ציוני כל נבחן משקפים את יכולתו נאמנה. בין השאר מבצע מאל"ו בדיקה סטטיסטית של הדמיון בין דפי התשובות של נבחנים. לעיתים בדיקות אלו מעלות ממצאים חריגים, הנובעים למשל מחוסר עקביות או מבעיות טכניות ומעוררים קושי בהערכת הציון.

בכל מקרה שמתעורר קושי בהערכת הציון או עולה ספק בנוגע לתוצאות הבחינה, הנבחן מוזמן לבחינה חוזרת במשרדי מאל"ו בירושלים, וציונו מוקפא עד לקבלת החלטה בעניין. רק לאחר הבחינה החוזרת ובהתאם לממצאים יחליט מאל"ו על אופן המשך הטיפול במקרה.

בדרך כלל ההזמנה לבחינה נשלחת לנבחנים הנוגעים בדבר בתוך כשישה שבועות מיום הבחינה, אך היא עשויה להישלח אליהם גם מאוחר יותר.

בנוסף לאמור, בכל מקרה בו מתגלה או מובא לידיעת מאל"ו מידע אשר מטיל ספק במהימנות ציון כלשהו שנמסר לנבחן מכל סיבה שהיא, לרבות בשל ממצאים שמתגלים עקב בחינות מאוחרות שמבצע הנבחן או עקב מידע שמגיע לידיעת מאל"ו מגורמים חיצוניים, לרבות מוסדות הלימוד, שמורה למאל"ו הזכות - בכל מועד שהוא, להקפיא או לפסול ציון כאמור ולזמן את הנבחן לבחינה חוזרת לבירור העניין (וככל שרלוונטי - להודיע על ביטול הציון למוסדות הלימוד אליהם מאל"ו העביר את אותו ציון בעבר).

דרכי התקשרות

מרכז ארצי לבחינות ולהערכה

www.nite.org.il

ת"ד 26015 ירושלים 9126001

טלפון 02-6759555 א-ה 8:30-15:30

פקס 02-6759543

 

נושא לאן לפנות טלפון 02-6759555 פקס דוא"ל / אחר
· הרשמה לבחינה
· שינוי מועד בחינה
· תיקון פרטים אישיים
· ביטול הרשמה
מרכז הזימונים שלוחה 1 02-6759538 zimunim@nite.org.il
· דיווח ציונים למוסדות ולנבחנים
· בקשה לבדיקה חוזרת
מדור ציונים שלוחה 2   score@nite.org.il
· בחינות בתנאים מותאמים היחידה לבחינות מותאמות שלוחה 3
(לאחר השעה 15:30 -
02-6759590)
02-6750640  
· שאלות על הבחינות
· השגות על מהלך בחינה
מדור לפניות הציבור שלוחה 4   טופס פנייה