האזור האישי
הרשמה לבחינות
עברית
العربية
English
הבחינה הפסיכומטרית
מידע לנרשמים
הנחיות לנבחנים
בחינה בתנאים מותאמים
הכנה לבחינה ובחינות להתנסות
ציונים
שפות הבחינה
בחינות בחו"ל
בחינות אחרות
בחינת השמה לרמות באנגלית
בחינות ידע בעברית
בחינות קבלה לרפואה
בחינת מתא"ם
בחינת מימ"ד
מת"ל
מכון אלה
שאלון שאו"ל
פרויקטים ומחקרים
שירותים לארגונים
פרויקטים ופעילויות
דוחות מחקר
דוחות ונתונים סטטיסטיים
פרסומים אקדמיים ואחרים
איכות הבחינות
קרן המחקר של מאל"ו
פרסומים בתקשורת
ציונים
הבחינה הפסיכומטרית
בחינת אמירנט
בחינת יע"ל
בחינת יעלנט
בחינת מתא"ם
מערכות מו"ר ומרק"ם
מערכת מר"ב
בחינת מימ"ד
פעולות באזור האישי
שינוי שיבוץ
בקשה להעברת מועד
ביטול הרשמה
שינוי בהרשמה במרכזי הבחינות של מאל"ו
העברת ציונים למוסדות הלימוד
פניות ובירורים
אודות
למי לפנות לפי נושא הפנייה
שאלות ותשובות בנושא הבחינות
הגעה למשרדי מאל"ו בירושלים
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו כנפי נשרים - ירושלים
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו חיפה
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו תל אביב
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו באר שבע
הבחינה הפסיכומטרית
מידע לנרשמים
הנחיות לנבחנים
בחינה בתנאים מותאמים
הכנה לבחינה ובחינות להתנסות
ציונים
שפות הבחינה
בחינות בחו"ל
בחינות אחרות
בחינת השמה לרמות באנגלית
בחינות ידע בעברית
בחינות קבלה לרפואה
בחינת מתא"ם
בחינת מימ"ד
מת"ל
מכון אלה
שאלון שאו"ל
פרויקטים ומחקרים
שירותים לארגונים
פרויקטים ופעילויות
דוחות מחקר
דוחות ונתונים סטטיסטיים
פרסומים אקדמיים ואחרים
איכות הבחינות
קרן המחקר של מאל"ו
פרסומים בתקשורת
ציונים
הבחינה הפסיכומטרית
בחינת אמירנט
בחינת יע"ל
בחינת יעלנט
בחינת מתא"ם
מערכות מו"ר ומרק"ם
מערכת מר"ב
בחינת מימ"ד
פעולות באזור האישי
שינוי שיבוץ
בקשה להעברת מועד
ביטול הרשמה
שינוי בהרשמה במרכזי הבחינות של מאל"ו
העברת ציונים למוסדות הלימוד
פניות ובירורים
אודות
למי לפנות לפי נושא הפנייה
שאלות ותשובות בנושא הבחינות
הגעה למשרדי מאל"ו בירושלים
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו כנפי נשרים - ירושלים
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו חיפה
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו תל אביב
הגעה למרכז הבחינות מאל"ו באר שבע
עברית
العربية
English
דף הבית
מרכז ארצי לבחינות ולהערכה
>
מחקר ופרסומים
>
דוחות מחקר
דוחות שפורסמו בשפה העברית
לדוחות שפורסמו בשפה האנגלית
דוח מס’ / # Report
שם הדוח והמחבר / The Name of the Report and the Author
RR-23-02
לרמן, ה., קרליץ, צ., ארד-אלישע, א. (ינואר 2024).
סקר עמדות בנוגע למבחן יע"ל ושימוש בעברית בלימודים אקדמיים
תקציר
דוח מלא
RR-23-01
קלפר, ד., קנת-כהן, ת., קרליץ, צ. (אוגוסט 2023).
השפעת קיומם של ערוצי קבלה ״עוקפי פסיכומטרי״ על איכות האמידה של תוקף הבחינה הפסיכומטרית
תקציר
דוח מלא
RR-22-02
עצמון, ל., פורטס, ר., לרמן, ה., קרליץ, צ. (דצמבר 2022).
סקר בעלי עניין במבחן השמה לרמות אנגלית להשכלה גבוהה (הלאל)
תקציר
דוח מלא
RR-22-01
קלפר, ד., כהן, א., קנת-כהן, ת., קרליץ, צ. (ינואר 2022).
אמידת תוקף ניבוי באוכלוסייה לפני הליך קבלה ונשירה – השוואה בין שלוש שיטות לטיפול בנתונים החסרים
תקציר
דוח מלא
RR-21-06
רפ, י., אורן, כ., מעגן, ד. (יוני 2021).
השפעת הסלקציה העצמית-חברתית השונה של גברים ונשים על הפערים הבין-מגדריים בבחינה הפסיכומטרית
תקציר
דוח מלא
RR-21-05
קנת-כהן, ת., ברנרון, מ., אורן, כ. (מאי 2021).
תוקף והוגנות מערכת המיון לאוניברסיטאות בישראל
תקציר
דוח מלא
RR-21-04
אללוף, א., קרפ גרשון, ס., אלכסנדרון, ג., בן סימון, ע. (מאי 2021).
הערכה ומדידה בקורסים מקוונים (MOOCS): סקירת ספרות
תקציר
דוח מלא
RR-21-03
אורן, כ., רפ, י., מעגן, ד. (אפריל 2021).
מגמות בציוני הבגרות בשנים 2017-1991
תקציר
דוח מלא
RR-21-01
אורן, כ., רפ, י., מעגן, ד. (פברואר 2021).
התשואה של ציוני הבחינה הפסיכומטרית וציוני הבגרות במונחי שכר עתידי
תקציר
דוח מלא
RR-20-02
בכר, מ., לוי, ר., אברמזון, א., אללוף, א. (נובמבר 2020).
מבקשי בדיקה חוזרת (מערערים) בבחינה הפסיכומטרית 2019-2010
תקציר
דוח מלא
RR-19-03
כהן, ז., ניצן, א., גפני, נ. (דצמבר 2019).
מגמות בחינוך, בהשכלה ובעיסוק בתחומי מדע וטכנולוגיה: מהבחירה במקצוע מורחב בתיכון ועד לבחירת קריירה
תקציר
דוח מלא
RR-19-01
מאנע, ע., סקה, נ., דהן, א., בן סימון, ע., מרגלית, מ. (אפריל 2019).
התאמות בדרכי היבחנות לסטודנטים עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב (ADHD):
צרכים, תיאוריות כמוסות ומשאבי התמודדות
תקציר
דוח מלא
RR 18-04
קשת, נ., יגל, ר., אורן, כ. (ספטמבר 2018).
סיכום משוב נבחנים לבחינת הכניסה הפסיכומטרית למוסדות להשכלה גבוהה, לשנת 2016
תקציר
דוח מלא
RR 18-03
נוה, א. (אוגוסט 2018).
תאוריות של הבנת הנקרא - סקירת ספרות
תקציר
דוח מלא
RR 18-02
ברנרון, מ., גולדצויג, א. (יולי 2018).
על הקשר בין אמצעי הכנה לבחינה הפסיכומטרית לבין הציון בבחינה
תקציר
דוח מלא
RR 18-01
סער, י., ליפשטט, נ. (מרץ 2018).
השוואה בין רכיבי ציון הבגרות: ציון שנתי וציון בחינה - מחזור בגרות 2013
תקציר
דוח מלא
RR 17-05
קלפר, ד. (נובמבר 2017).
דפוסי היבחנויות חוזרות בבחינה הפסיכומטרית כפונקציה של משתנים דמוגרפיים
תקציר
דוח מלא
RR 17-04
קנת-כהן, ת., קלפר, ד. (ספטמבר 2017).
תיקון לקיצוץ תחום עבור ברירה רב־משתנית: יישום המקרה הכללי
תקציר
דוח מלא
RR 17-03
קנת-כהן, ת., קלפר, ד. (פברואר 2017).
מידת הדיוק של תיקון לקיצוץ תחום עבור בררה חד-משתנית ועבור בררה רב-משתנית בהיעדר מידע על משקלות
משתני הבררה ועל אוכלוסיית המועמדים
תקציר
דוח מלא
RR 17-01
גולדצויג, א., אורן, כ., ברנרון, מ. (ינואר 2017).
העדפות שפה בקרב נבחני ערבית במכפ"ל
תקציר
דוח מלא
RR 16-09
גולן, מ., זינגר, ג., רבין, נ., קלפר, ד. (נובמבר 2016).
הערכת האפקטיביות של התאמות הניתנות לסטודנטים לקויי למידה הלומדים לתואר הנדסה ומדעים
תקציר
דוח מלא
RR 16-07
קנת-כהן, ת., קלפר, ד., טורוול, א. (אוגוסט 2016).
תיקון לקיצוץ תחום עבור בררה חד-משתנית (במקרה התלת-משתני) ועבור בררה רב-משתנית: השוואה בנתונים
הדמייתיים ובנתונים אמפיריים
תקציר
דוח מלא
RR 16-04
גולדצויג, א., סער, י. (אפריל 2016).
תוקף יע"ל
תקציר
דוח מלא
RR 16-02
קלפר, ד., טורוול, א. (פברואר 2016).
ניתוח-על של תוקף הניבוי של הבחינה הפסיכומטרית - שימוש במודל של אפקטים אקראיים
תקציר
דוח מלא
RR 16-01
סקה, נ., באומר, מ., רוזנברג, ט., מלינוביץ, ת. (ספטמבר 2016).
היעילות והתקפות של בחינה ממוחשבת אדפטיבית (מפע"ם) כהתאמה לנבחנים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD)
תקציר
דוח מלא
420
גוטנטג, ט., אללוף, א., באומר, מ., פודולר, נ., פרונטון, מ. (דצמבר 2015).
21 שנות בחינת אמיר"ם - בקרת איכות ומחקר
תקציר
דוח מלא
417
גולדצויג, א. (יולי 2015).
סקירת מערכות מיון להשכלה הגבוהה ברחבי העולם
תקציר
דוח מלא
415
קלפר, ד., אללוף, א., טורוול, א., אורן, כ., פרונטון, מ. (מאי 2015).
בקרת איכות דו-רמתית על ציונים לפי משתנים דמוגרפיים
תקציר
דוח מלא
414
קלפר, ד. (מרץ 2015).
ניתוח מבנה הבחינה הפסיכומטרית החדשה: ניתוח גורמים מגשש ומאשש בשלושה חלקים
תקציר
דוח מלא
413
קנת-כהן, ת., טורוול, א., סער, י., אורן, כ. (דצמבר 2014).
תוקף מערכת המיון ללימודי רפואה בחיזוי ההצלחה בלימודי שנה א' באוניברסיטאות בשנים תשס"ז (2006/7) -
תש"ע (2009/10)
תקציר
דוח מלא
408
קרליץ, צ., בן-סימון, ע., אברהים, ר., אביתר, ז. (ספטמבר 2014).
הבדלים בין דוברי עברית לדוברי ערבית ביעילות הקריאה של טקסטים בשפת האם
תקציר
דוח מלא
405
גולדצויג, א., אורן, כ., סער, י. (ספטמבר 2014).
התועלת של קורסי הכנה מסחריים לבחינה הפסיכומטרית בהשוואה להכנה עצמית, בקרב נבחני עברית וערבית
תקציר
דוח מלא
404
גבאי-מילר, י. (אוגוסט 2014).
סקירת ספרות בנושא מבחנים להערכת יכולת הבנת הנשמע בשפה שנייה
תקציר
דוח מלא
403
קלפר, ד., טורוול, א., אורן, כ. (אוגוסט 2014).
תוקף הניבוי של כלי המיון לאוניברסיטאות בישראל מול ממוצע תואר בוגר
תקציר
דוח מלא
402
כהן, א., דובא, א., אומנסקי, ט., קנת-כהן, ת. (יולי 2014).
השוואה בין שתי שיטות (Bootstrap BCa והשלמות מרובות) לאמידת רווח סמך למקדם מתאם שחושב במדגם
שעבר ברירה מוקדמת
תקציר
דוח מלא
401
שפרן, י., בן-סימון, ע. (מאי 2014).
פיתוח מדדים לאיתור חיבורים משורבטים (חיבורי ג'יבריש) ותיקוף המדדים מול חיבורי "פסיכורשת"
תקציר
דוח מלא
400
אללוף, א., גוטנטג, ט., באומר, מ., לוי, ס., פרונטון, מ., רודד, ק. (מאי 2014).
פיתוח מדדים לבקרת איכות לציוני מבחנים המועברים תכופות
תקציר
דוח מלא
398
מילגרם, י., מוסט, ט., קרליץ, צ. (ינואר 2014).
ביצוע מטלות בשפה כתובה בקרב אנשים חירשים וכבדי שמיעה
תקציר
דוח מלא
388
סופר, ג., פומפיאן, ס., גפני, נ. (מאי 2013).
פיתוח מטלת הכתיבה בתחום המילולי של מכפ"ל
תקציר
דוח מלא
386
קלפר, ד., טורוול א., קנת-כהן ת., אורן, כ. (יוני 2013).
הוגנות מערכת המיון להשכלה הגבוהה כלפי מבקשי תנאים מותאמים בבחינה הפסיכומטרית (בשפה העברית)
תקציר
דוח מלא
385
קנת-כהן, ת., אורן, כ., טורוול, א., כהן, י. (פברואר 2013).
תוקף הניבוי של מערכת המיון לחוגים למשפטים באוניברסיטאות (מחזורים תשנ"ה - תשס"ט)
תקציר
דוח מלא
381
גפני, נ., פבזנר, ב. (יוני 2012).
תורת ההכללה
תקציר
דוח מלא
378
קרליץ, צ. (פברואר 2012).
קביעת סטנדרטים במערכת החינוך
תקציר
דוח מלא
376
קנת-כהן, ת., טורוול, א., אורן, כ. (ספטמבר 2011).
הוגנות מערכת המיון לאוניברסיטאות לפי שפת היבחנות במכפ"ל (ערבית או עברית) ומגדר
תקציר
דוח מלא
372
לרמן, ה., קינן, א., טורוול, א., סטולר, ר., קלפפר, ג. (מאי 2011).
סיכום מתא"ם - פסיכולוגיה, נוסח 17, אוקטובר 2010
דוח מלא
368
קנת-כהן, ת., ברונר, ש., אורן, כ. (אוקטובר 2010).
השלכות השימוש במכפ"ל מרבי
תקציר
דוח מלא
351
אנגל, א. (יולי 2008).
השפעת תוספת זמן על מידת ההצלחה ומדרג הנבחנים בשלושת תחומי מכפ"ל
תקציר
דוח מלא
347
נבון, ד., כהן, י., ברונר, ש. (יוני 2008).
בחינת הגורמים המשפיעים על אומדן מקדם תקפות החזאי המשמש לברירה באוכלוסיית המועמדים להשכלה גבוהה
תקציר
דוח מלא
344
קנת-כהן, ת., ברונר, ש., איתן, מ. (אפריל 2008).
השפעת תוספת זמן על מידת ההצלחה ומדרג הנבחנים בשלושת תחומי מכפ"ל
תקציר
דוח מלא
342
אורן, כ., קנת-כהן, ת., ברונר, ש. (ספטמבר 2007).
נתונים מקובצים על תוקף מערכת המיון לאוניברסיטאות בחיזוי הצלחה בלימודי שנה א' (מחזורים תשס"ג - תשס"ה)
תקציר
דוח מלא
335
נבון, ד., כהן, י. (דצמבר 2006).
אפליה או ארטיפקטים סטטיסטיים. תגובה לגמליאל וקאהן (2004)
תקציר
דוח מלא
328
נבון, ד., בן-שחר, ג., צלגוב, י. (פברואר 2006).
ההודעה על מות הפסיכומטרי היתה מוקדמת מדי: תגובה ליוגב ואיילון (2000)
דוח מלא
327
קנת-כהן, ת., כהן, י., אורן, כ. (מרץ 2005).
השוואת הישגים במגזר היהודי ובמגזר הערבי בשלבים שונים של מערכת החינוך - לקט ממצאים.
תקציר
דוח מלא
297
קנת-כהן, ת., ברונר,ש. (אפריל 2002).
בדיקה השוואתית של סוגי פריטים בבחינה הפסיכומטרית (חשיבה מילולית) מנקודת ראות של תוקף ניבוי
תקציר
דוח מלא
295
אורן, כ., כהן, א., גולדשמידט, ג. וזבה,ר. (אפריל 2002).
הערכת הליך הציון בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון
תקציר
דוח מלא
285
קנת-כהן, ת. (מרץ 2001).
ניבוי דיפרנציאלי ותוקף דיפרנציאלי של מערכת המיון לאוניברסיטאות עפ"י מיצב חברתי-כלכלי של המועמדים
תקציר
דוח מלא
276
מושינסקי, א. (יוני 2000).
סיכום תוצאות ניסוי מפע"מ 2
תקציר
דוח מלא
253
ברונר, ש., אורן, כ. (ינואר 1999).
השוואה בין מתן בונוס אדיטיבי לבין מתן בונוס מכפלתי לציוני מקצועות תעודת בגרות עבור היקף יחידות לימוד –
מבחינת תוקף הניבוי של ציון שנה א' באוניברסיטאות (מחזורים תשנ"ה ותשנ"ו)
תקציר
דוח מלא
242
בייט-מרום, ר., בלר, מ., בראון, ה., ברנן, ר., גפני, נ., המבלטון, ר., כהן, י., נבו, ב. וצלגוב, י. (פברואר 1998).
מקומה של הבחינה הפסיכומטרית בבחירת תלמידים למערכת ההשכלה הגבוהה
תקציר
דוח מלא
241
אריאלי, מ. (דצמבר 1997).
הערכת תרומתן של המכינות הקדם-אקדמיות למערכת ההשכלה הגבוהה – ממצאי מחקר מעקב במחזורים
תשנ"ב ותשנ"ג
תקציר
דוח מלא
240
אריאלי, מ. (דצמבר 1997).
הערכת תרומתן של המכינות הקדם-אקדמיות למערכת ההשכלה הגבוהה – ממצאי מחקר מעקב במחזורים
תשנ"ב ותשנ"ג
תקציר
דוח מלא
236
קנת-כהן, ת., ברונר, ש. (ספטמבר 1997).
תוקף מרכיבי מערכת מיון התלמידים להשכלה גבוהה: תיקון עבור הטיה הנובעת מברירה באמצעות המודל של הקמן
תקציר
דוח מלא
235
גפני, נ. (בשיתוף עם המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך) (ספטמבר 1997).
הכנה בבתי הספר התיכוניים לקראת בחינת הכניסה הפסיכומטרית לאוניברסיטאות: סיכום סקר ארצי
דוח מלא
232
שצמן, ק., אורן, כ. (אפריל 1997).
התועלת של קורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית בהשוואה להכנה עצמית
תקציר
דוח מלא
224
מושינסקי, א., רוקס, ס. (אוקטובר 1996).
גורמים המשפיעים על הקושי של פריטי אנלוגיות
תקציר
דוח מלא
214
גנאור-שטרן, ד. (פברואר 1996).
סקירת ספרות בנושא מבחנים להערכת יכולת כתיבה
תקציר
דוח מלא
x תפריט נגישות
פתיחה וסגירה של תפריט הנגישות
ניווט מקלדת
ביטול אנימציות / הבהובים
Contrast
הגדלת טקסט
הקטנת טקסט
גופן קריא
סימון כותרות
סימון קישורים ולחצנים