מחקרים שעשו שימוש במערכת תפקודי למידה - מת"ל
בורנשטיין, ת', בן-סימון, ע', וענבר, נ' (5 בפברואר, 2007). הערכת תפקודי שפה בסיסיים בשפה העברית של סטודנטים עולים מחבר העמים [הרצאה בכנס], הכינוס השנתי השלישי של האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י), 2007, ירושלים: משכנות שאננים.
בורנשטיין, ת', בן-סימון, ע', וענבר, נ' (5 בפברואר, 2007). הערכת תפקודי שפה בסיסיים בשפה העברית של סטודנטים עולים מחבר העמים [מצגת בכנס], הכינוס השנתי השלישי של האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י), 2007, ירושלים: משכנות שאננים.
בן-סימון, ע', ברנרון, מ', וענבר-וייס, נ' (4 בפברואר, 2013). המבנה הגורמי של תפקודי השפה המשמשים באבחון דיסלקסיה במת"ל [מצגת בכנס]. הכינוס השנתי התשיעי של האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י), 2013. ירושלים: מרכז מורשת בגין.
הוד, י' (2012). הקשר בין אינטליגנציה לדיסלקציה: השפעת היכולת המנטלית על אבחון דיסלקציה באמצעות מת"ל. עבודה סמינריונית, המחלקה לפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית בירושלים.
ענבר-וייס, נ', בן-סימון, ע', וברנרון, מ' (מאי, 2012). מבנה מבחני השפה במת"ל [מצגת בכנס], כנס הוועדה האקדמית למחקר בתחום מבחני שפה (ACROLT).
שלפק, ש', ובן-סימון, ע' (9 בפברואר, 2017). הבדלים בין המינים בשכיחות המופע של לקויות למידה ובתפקודים קוגניטיביים העומדים בבסיסן [מצגת בכנס]. הכינוס השנתי השלושה עשר של האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י), 2017, ירושלים: מלון יהודה.
Ashkenazi, S., and Silverman, S. (2017). Multiple Skills Underlie Arithmetic Performance: A Large-Scale Structural Equation Modeling Analysis. Journal of Numerical Cognition, Vol. 3(2), 496-515.
Ben-Simon, A., Beyth-Marom, R., Inbar-Weiss, N., and Cohen Y. Regulating the Diagnosis of Learning Disability and the Provision of Test Accommodations in Institutions of Higher Education (2012), National Institute for Testing and Evaluation (NITE), Research Report 383. Jerusalem: National Institute for Testing & Evaluation.
Ben-Simon, A., Beyth-Marom, R., Inbar-Weiss, N., and Cohen Y. Regulating the Diagnosis of Learning Disability and the Provision of Test Accommodations in Institutions of Higher Education, Paper presented at the 34th International Association for Educational Assessment (IAEA) annual conference, Cambridge, Sept. 2008.
Firuzi-Singer, L. (2024). The role of attention in consolidating novel linguistic knowledge: An investigation of adults with and without ADHD. Master’s thesis, Faculty of Education Department of Learning Disabilities, Haifa University.
Furman, T., & Rubinsten, O. (2012). Symbolic and non symbolic numerical representation in adults with and without developmental dyscalculia. Behavioral and Brain Functions, 8, 1-15.
Gabay, Y. (2021). Delaying feedback compensates for impaired reinforcement learning in developmental dyslexia. Neurobiology of learning and memory, 185, 107518.
Gabay, Y., Dundas, E., Plaut, D., & Behrmann, M. (2017). Atypical perceptual processing of faces in developmental dyslexia. Brain and language, 173, 41-51.
Gabay, Y., Karni, A., & Banai, K. (2018). Learning to decipher time-compressed speech: Robust acquisition with a slight difficulty in generalization among young adults with developmental dyslexia. PloS one, 13(10), e0205110.
Gabay, Y., Shamay-Tsoory, S. G., & Goldfarb, L. (2016). Cognitive and emotional empathy in typical and impaired readers and its relationship to reading competence. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 38(10), 1131-1143.
Kennet-Cohen, T., Bronner, S., Ben-Simon, A., and Intrator, N. (2008). Different approaches for combining scores on a test battery for the diagnosis of learning disability. National Institute for Testing and Evaluation (NITE), RR-353.
Rotem, A., Ben-Simon, A., (2009). Quantitative and Non-Quantitative Functions Underlying Achievements and Difficulties in Learning Mathematics. National Institute for Testing and Evaluation (NITE), Research Report No. 355. Jerusalem: National Institute for Testing & Evaluation.
Rubinsten, O., Korem, N., Perry, A., Goldberg, M., & Shamay‐Tsoory, S. (2020). Different neural activations for an approaching friend versus stranger: Linking personal space to numerical cognition. Brain and behavior, 10(6), e01613.
Shahar, G., Soffer-Dudek, N., Tzelgov, J., Ben-Simon, A. ( 2021). Mapping Statistical Suppression Situations Using Structural Equation Modeling (2021), National Institute for Testing and Evaluation (NITE), RR 21-02.
Tzelgov, J., Zohar-Shai, B., Labovich, T., Goldman, R., Ben Simon, A., Rubinsten, O. ( 2017). Young Adults with Developmental Dyscalculia Do Represent and Process Number Magnitude (2017). National Institute for Testing and Evaluation (NITE), RR 17-02.
